18 Nisan 2009 Cumartesi

1-Rüştü Reçber

''RÜŞTÜ REÇBER''
1994-95 sezonuydu. 8 yaşına yeni girmiştim. Fenerbahçe maçını izliyordum. O zamanlar Engin İpekoğlu vardı tabi efsane kalecileri. Bir maçta Rüştü Reçber'i gördüm kalede gördüm. Kim bu adam dedim kendi kendime ve çoğu insanda tanımıyordu doğal olarak. 1 sezon önce Beşiktaş onu transfer etmek istemiş fakat sakat olduğu gerekçesiyle bu transferden vazgeçmişti. Günler geçti,yıllar geçti,bey efendiliği,uzun saçları,muhteşem kurtarışları ile bir anda Türkiye'nin en iyi kalecisi oldu. Hele ki 2002 Dünya Kupasında, Alman efsanesi Kahn'ın ardından en iyi 2.kaleci seçilmişti. Ben Rüştü'yü hep sevmiştim eee nede olsa benim odamda posteri olan futbolcu kötü futbolcu olamazdı =). Barcelona'ya gitti,Fener'e döndü,şimdide Beşiktaş'ta. Galatasaray'a gelmesini çok istemiştim ama olmadı. Kısmet değilmiş,napalım.



En yakın arkadaşım,hasta Fener'li Bora hiçbir zaman pek sevmemiştir onu. Hep soğuk gelmiştir Bora'ya. Bir ara Rüştü,bizim mahalleye taşınmıştı. Sokağın köşesindeki bakkalda hergün oturup çayını içer,insanlarla sohbet ederdi. Biz de Bora'yla ona bakardık gidip(Çocukluk zamanları). Ama hasta Fener'li Bora onu sevmiyordu,ben de onu anlamış değilim. Bundan 2 sene önce yine Rüştü'ye rastladık. Fenerbahçe'de. Yine yanımda Bora :). Ben gittim hemen tabi yanına öptüm,sarıldım falan,ama Rüştü her zamanki Rüştü'ydü. Pek sıcak kanlı değildi belkide Bora bu yüzden sevmiyordu onu. Daha sonra birçok Fb'li arkadaşlarımla konuştuğumda herkes Bora gibi düşünüyordu. Bir Fenerbahçe-Türkiye efsanesini Fb taraftarı sevmiyordu!!! Bana hep garip gelmiştir bu olay. Ama tek bir gerçek vardır ki ; Rüştü Reçber, Türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi,en başarılı kalecisidir. Yaş 36 ama hala ilk 11 ve hala o Rüştü kurtarışları devam ediyor.



Bi de unutmadan,internette gözüme bir şey çarptı biraz önce,bir başarı örneği daha....



Avrupa’nın en iyi 10 kalecisini seçen Güney Amerikalılar, bu listeye siyah-beyazlı kaleciyi de dahil etti.Brezilya’nın ve Güney Amerika’nın önde gelen spor dergilerinden Trivale tarafından yapılan ankete katılan spor yazarları, Türk Milli Takımı’nın da kalesini koruyan Beşiktaşlı oyuncuyu ilk 10 file bekçisi arasına dahil etti.

http://www.htspor.com/spor-haber/141324-Rustu-Top-10da.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder