7 Nisan 2009 Salı

Marco Di Vaio


''MARCO Dİ VAİO''


Efsaneydi! Belkide sadece bana göre efsaneydi,yok yok futbolun içinde olan maçları takip eden,santraforun ne demek olduğunu bilen herkesin gözbebeğiydi o.Bundan 9 sene önce başladı o serüven.1999 yılıydı ve Parma Marco Di Vaio diye bir adam almıştı.Baktım,araştırdım,neyin nesidir bu adam dedim eee Parma'ya gelmiş sonuçta efsane takıma,o yıl Uefa kupasını kaldırmış kadrosunda Buffon, Thuram, Sensini, Cannavaro,Dino Baggio, Crespo, Chiesa,Asprilla,Ortega gibi adamlar var,bu adam nasıl oynayacak bu takımda eğer bu adam bu kadar iyi olsaydı Lazio yollarmıydı? Ama SERİ B'de gol kralı olmuş!(Salernitana).Takımını SERİ A ya çıkarmış ve artık Parma'ya imza atmıştı. Aklımda 1000 tane soru işaretleri var,işin içinden çıkamıyorum.Neyse izleyip görelim dedim.O sene Parma İtalya Süper Kupasını almıştı,Şampiyonlar Liginden erken elenenmişti.Di Vaio 6 gol atmıştı,1.78 boy ve o kısa saçlar duracağı yeri iyi bilen ve çok nadir kanatta oynayan bu adam ilk sezona göre iyiydi,uyum sürecini iyi geçirmişti 2.sezon da bu sayısını katladı ve 15 golle bitirdi ligi,gayet iyiydi ve 3.sezonunda; Ayağı alıştı bu lige dendi ve tam 20 gol attı ve pat pat pat patladı!...Parma çöküş dönemine çoktan geçmişti 10.bitirdi ligi ve Di Vaio artık Seri A'nın en önemli adamlarından biriydi Şampiyonluk istiyodu.Marco'nun gözü ise daha yükseklerdeydi.. Serie A'da şampiyonluk kazanmak isteyen bir oyuncu için en kolay olanının seçti: Juventus.(Avrupa'da tuttuğum 2 takımdan biriydi ve çok sevinmiştim).İlk sezon 7 gol attı.20 golün üstüne attığı 7 gol düşüş gibi gözüksede hedefine ulaşmıştı JUVENTUS şampiyondu o heyecanı o tadı yaşadı.Ama Di Vaio istikrarsızdı bu apaçık ortaydı,gittiği takımda 2 sezon kalıyordu ve ayrılıyordu(Parma hariç). 2.sezon 11 gol attı ama Juventus şampiyon olamadı Di Vaio mutsuzdu.Juventus'ta bekleneni alamamıştı ve İspanya'ya gitti.VALENCİA kariyerinin başında oynadığı Süper Kupa Finali'nde Porto'ya attığı golle takımına kupayı getiriyordu.Sezonun geri kalanı Valencia için kötü giderken Di Vaio ligde oynadığı 29 maçta attığı 11 golle takımın en golcü oyuncusu oluyor.Di Vaio iyi Valencia kötüydü,yine mutsuzdu ve 2005 yazında takıma David Villa katılıyordu ve Di Vaio 5 maç oynatıldıktan sonra Monaco'ya kiralanıyordu.Tam anlamıyla çöküş dönemi geçiriyordu bir anda eee zaten takım değiştirmeyi seviyordu.Fransa Ligi,zannediliyorduki Di Vaio 30 gol atar,ama olmadı sadece 5 golde kaldı.Ama ben onu sevmiştim inanmıştım bir şekilde toparlar diye düşünüyordum ve gelecek sezon görürsünüz kral olur dedim,fakat 3 gol atıp evinin yolunu tutmuştu(İtalya).Seri B'ye gitti Genoa formasını üstüne giydi ve 9 gol attı,takımıda Seri A'ya çıktı,marco mutluydu derken gene o dönemi geldi ve marco 1 sezonda sadece 2 gol attı ee marco mutsuzdu yeni heyecan arıyordu yine.Marco nun adı anılmıyordu bile herkesin dilinde olan o adamı hatırlayan bile yoktu,ama ben hala seviyordum onu ve inanıyordumki biryerlerden devam edicekti.Bunu arkadaşlarıma söyleyince benimle dalga geçiyolardı. ''Ulan adamın mail adresi marcodivaio'' başka topçumu yok diyorlardı,ama ben seviyordum.Herneyse,2008-2009 sezonu geldi çattı ve Genoa marco'yu Bologna'ya kiralık olarak verdi.Yaş olmuş 33 son 5 sezonda toplam 19 tane gol atmış ve küme düşmemeye oynayan Bologna'ya gelmiş,kim ne beklerki bu adamdan dendi ve transferi basına bile manşet olmadı.Bütün denilenlerin aksine sanki o geçen 5 yıla inat MARCO PAŞA bu sezon 25 maça çıkmış ve tam tam 19 gol atmıştı,işte kral burdaydı onu unutanlara adını tekrar ezberletiyordu.33'e dayanan yaşına rağmen pes etmeyen Di Vaio, kariyerinde 9 senelik bir yeri olan, şampiyonluğu tattığı ama gol kralı sıfatına bir türlü erişemediği Serie A'da, ilk defa bu kadar yakın bu ünvana,inanıyorumki o tadıda yaşayacaktır.Marco sevgisi bitmez bitemez o bir efsanedir,kraldır.33 yaşını devirmiş ve artık iyice olgunlaşmış olan MARCO umarın böyle devam eder ve seneye kariyerinin en son ve en büyük transferini gerçekleştirir.(Biraz hayal gözüküyor ama hayali bile güzel benim için) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder